Gratis levering in België vanaf 25 euro.
98% van de bestellingen voor 17u worden de volgende werkdag geleverd.

0

Je winkelwagen is leeg

maart 10, 2019

Healthy food... it's all the rage! Maar om het echt lekker te maken en er van te genieten heb je wat lekkere recepten nodig, snel en gemakkelijk gezond eten! Op een zondag wil je niets liever dan wat snacks en een lekkere aperitief om gewoon te 'relaxen'. Wie niet? Daarom krijg je hier de lekkerste easy & healthy recepten. 

Eerst wat simpele tips om je snacks gezond te houden: 

  • Als je wilt bakken of frituren, gebruik dan de oven of een airfryer met wat olijfolie in de plaats, een kleine aanpassing en zooo veel verschil!
  • Gebruik als basis voor je snack een lekkere groente zoals bijvoorbeeld courgette of broccoli. 
  • Maak je eigen sausje, heel veel vette sauzen maken je gezond tussendoortje heel ongezond, ze bevatten soms heel veel vet, ketchup bijvoorbeeld bevat heel veel suiker. Probeer dus je eigen sausje te maken bijvoorbeeld op basis van yoghurt. 

Parmesan courgette chips

https://www.yellowblissroad.com/parmesan-zucchini-crisps/

Maar 2 ingrediënten, snel en gemakkelijk! Perfect voor de busy bees onder ons.

  1. Leg op een bakplaat wat bakpapier of aluminium folie. 
  2. Snijd de courgette in dunne schijfjes. TIP: Je kan ze dan ook wat laten 'uitlekken' op een handdoek zodat er wat vocht verdwijnt dan heb je knapperige courgette.
  3. Leg de courgette's naast elkaar op de bakplaat, kruid nog met zout en peper en de parmezaanse kaas. 
  4. Laat het bakken tot het goudkleurig wordt en het knapperig is. Laat afkoelen en geniet! 

Geroosterde kikkererwtjes

https://simpleveganblog.com/spicy-roasted-chickpeas/

Een gemakkelijk én vegan gerecht. Je hebt 200 gr kikkererwten nodig, een halve citroen, paprikapoeder, knoflookpoeder, en currypoeder. 

Laat best 's nachts de dag ervoor de kikkererwtjes uitlopen zodat ze helemaal droog zijn, de volgende dag kan je ze klaarmaken: je legt de kikkererwten in een kom en voegt het citroensap toe, de kruiden en mix het door elkaar met je handen. Steek ze in de oven met bakpapier (of een airfryer), laat het mooi bruin worden (ong 30 min). Je kan het zelfs meedoen naar een avondje cinema in plaats van popcorn als je op dieet bent of als je nu eenmaal trots bent op je healthy you.

Portobello pizza's

http://ketodietcafe.com/low-carb-mini-portobello-mushroom-pizza/

4 grote portobello champignons, passata tomaten saus, Mozzarella, prosciutto ham, dat zijn alle ingrediënten die je nodig hebt! 

Je legt de champignons op een bakplaat met wat folie of bakpapier. Geef elk 2 eetlepels passata (kan je bijvoorbeeld kruiden met basilicum en oregano) en een schijfje mozzarella. Daarna kan je het afwerken met de prosciutto ham. Voila! Je hebt een pizza. Enkel nog de oven in tot het een gouden kleurtje krijgt en het is klaar.  

Gezonde 'bounty' balletjes

https://uitpaulineskeuken.nl/2014/05/healthy-bounty-ballen.html

Ingrediënten voor 10 st.:4 grote Medjool dadels, 125 gr kokos, 200 gr pure chocolade

De dadels moeten minimaal 3 uur weken in een bakje met water. Zet dit dus ruim van te voren klaar. De dadels zullen erg zacht worden en iets opzetten door het vocht. Pureer de dadels glad met een staafmixer en voeg 2 tot 3 el van het weekvocht toe. Voeg de kokos bij de dadelpasta en meng het goed door elkaar. Rol met natte handen balletjes ter grootte van een 2 euro munt. Leg ze op een stukje bakpapier en laat de ballen een uurtje opstijven in de koelkast. Laat de chocolade au bain marie smelten of in de magnetron. Leg de bounty ballen op een vork en haal ze door de chocolade. Tik de vork iets af tegen de rand van je kom en laat ze uitharden op een stukje bakpapier. Bewaar de bounty ballen in de koelkast zo lang als je ze kunt weerstaan.

YUM, geniet van de lekkere weekend receptjes! 


x

Welcome to the Loyalty Points Demo Store :-)

Sign up and receive 5000 pts to test out in our Store.

Earning and redeeming beauty.points

$1
Earns you
5
$1
Redeems to
100

Ways you can earn

  • Product Purchase
  • Refer a friend
  • Share on social media

Learn more about our program